Seminariet i Göteborg!!

Godmorgon på dig!
 
Äntligen har jag kommit hem med massa energi och saker att berätta. Hoppas du har haft en kanon helg för det har jag haft. Tänkte lägga upp mängder av bilder och berätta om varje bild istället för att skriva en lång text.
 
Torsdagen åkte vi ner till Göteborg, det som stod på schemat var Awards night med Qvist Area. Qvist Area är den unit som jag tillhör. Det skulle vara galamiddag och lite prisutdelning med mera så fin skulle man vara.
 
Detta är jag och Lovisa, man kan säga att hon är min ´´Mary Kay mamma´´ det var nämligen hon som skrev in mig från första början. Hon är en mycket snäll människa som tänker på alla andra i första hand, fick ett par fina örhängen av henne då vi anlände till hotellet som vi skulle tillbringa kvällen på.
 
Det var mycket folk från Qvist Area med.
 
Här har vi då Lena Qvist och hennes man på scenen. Hon är så himla go och glad så när man lyssnar på henne kan man inte sluta le. Lena är nämligen ´´högst´´ i arean kan man säga, eller först egentligen. Hon har då byggt ihop arean som har vuxit allt eftersom, därför namnet Qvist Area.
 
Detta var förrätten, En riktigt god fisksoppa. Varmrätten och diserten glömde jag fota men de var riktigt fina med!
 
Godmorgon fredag, dags för konferens. Då va de på med kavajen och ner till skandinavium. Fick lite sovmorgon :)
 
Det var grymt mycket folk. Det var 20års jubileum på detta seminarie så det var många norskor och finskor med.
 
Inledningen till seminariet började med dans och massa rosa pappersbitar som flög långt kan jag lova. Vi satt nästan längst upp men var inte långt bort ifrån där de landade. Rosa the Mary Kay Way ;)
 
Här kommer Bo och Ann ut. Det är de som startade Lesley Cosmetics AB och förde Mary Kay hit till Norden. Jag har länge undrat var namnet Lesley kommit ifrån och det fick vi svar på under deras inledning. Ann heter nämligen egentligen Lesley-Ann och har länge velat använda Ann som tilltalsnamn, därför tog de hennes Lesley till företaget och hon tilltalas numera som Ann. Häftigt tycker jag.
 
   
Här har vi Supergrymma Heidi (stavningen vet jag inte riktigt). Hon lovade oss en utbildning med klös och de blev det, ut kom hon nämligen i ett svart så kallat som hon sa korvskin. Svansen var på och öronen stod upp på huvudet. Grym kvinna dedär :) Många goda skratt gav hon oss och avslutade snyggt innan det var dags att svida om till Awards Night med alla Areor.
 
Upp med frisyren på med sminket. Hoppa i klänningen och i skorna sen gick vi och tog en räkmacka innan vi drog oss till Awards Night.
 

Denna kväällen började också med sång och dans. Självklart Mary Kays Celebrate låt. Grymt bra ljud och stämmningen var på topp!!
 
Detta är en väldigt taskig bild med det var svårt att ta bra bilder då det var rackans så ljust. Här kommer iallafall Lena Qvist ner på scenen och skulle hämta sina gåvor som hon hade förtjänat under seminarieårets gång.
 
En bild på scenen som jag själv tycker var väldigt fin :)!!
 
Underhållningen var den absolut bäst. Temat var Rock och de gjorde de såå himla bra. Många riktigt bra låtar.
 
De använde mycket eldshower samt eldregn. tummen upp.
 
Vi gick hem lite tidigare denna kvällen då vi var heelt slut. Intensiv dag som jag är supernöjd med. Vaknar upp på Lördagen då är det utbildning igen. Men innan utbildningen skulle väskorna in i ett bagageutrymme då vi behövde lämna rummet redan på morgonen.
 
       
Här har vi Ann och Bo som var mycket bra talare. Jag tycker att det är så himla roligt att de har träffat Mary Kay Ash. Rätt häftigt faktiskt. De hade fått hit hennes barnbarn och några fler vilket var jätte roligt att se så nära släktingar till Mary Kay Ash. One Time Happening :)
 
Helt plötsligt fylls scenen av cowboysare :) Då skulle vi dansa Dallasdansen. Riktigt häftigt att se hela scenen och läktaren dansa.
 
Lunchpause. En mycket god kycklingsallad får jag nog lov att kalla de. Var verkligen behövligt då magen skrek av hunger.
 
Här är hela vårat lilla gäng, vi är fler i uniten men det var bara vi som åkte på seminariet. Riktigt kul har vi haft med många skratt. Tusen tack tjejer! :)
 
I Mary Kay kan man bli en bilkörande unit, Det är många rosa bilar som är ute på vägarna totalt. De pratades om den nya modellen som skulle komma iår och ut kommer den helt plötsligt på scenen.
 
Avslutningsvis fick vi se alla nya grejer som kommer i höst. Limited och Regulary :)
Kan ej säga mer då det är hemligt ;)
En ny serie som kommit, släpptes igår där emot kan jag prata mycket gott om, MEEEN det får bli ett eget inlägg när de grejerna kommit hem till mig :)
 
Sen sattes färdriktningen mot Jönköping.... Skönt var de att komma hem trots att de varit super trevligt.
Ha en Kanon Dag!! :)
 
Kram Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0